Koordinatorrekryteringen har inte öppnat än! Har du några frågor tveka inte att kontakta Informationsansvarig Elias Facq information@larm.lintek.nu!
Vill du vara en del av att arrangera en arbetsmarknadsmässa för 12 000 studenter? Är du intresserad av att utveckla dina organisatoriska, ledarskaps- eller problemlösningsförmågor? Som koordinator i LARM2026 har du chansen att göra det och mycket mer!
Ansökningen är öppen till den 28:e september. Tveka inte att skicka in din ansökan genom att fylla i formuläret redan idag! Du kan läsa mer om de olika posterna längre ner på sidan. Varje post är unik, så du kan söka till de som passar just dig.
Har du frågor om posterna så kan du mejla pl@lintek.liu.se eller fråga oss när vi montrar på Campus Valla, håll utkik på sociala medier för tid och plats.
Ansök eller nominera någon i följande formulär:
(Öppnar måndag den 15:e september)
Vi ser fram emot din ansökan!
Som Koordinator Information Intern kommer du ha huvudansvar över infodiskarna samt värdarna under mässdagen. Du kommer också tillsammans med Informationsansvarig och Koordinator Information Extern att samordna information som ska nå ut till utställare. Posten passar dig som gillar att hantera och bearbeta texter, då mycket av arbetet består av att skriva och sammanställa diverse informationsmaterial till företag och studenter.
Som Koordinator Information Extern kommer du ha ansvar att organisera en välkomstmapp och vara som en informationskanal till utställarna. Du kommer också arbeta med Koordinator Information Intern kontinuerligt. Om du gillar att organisera och sammanfatta information är denna post perfekt för dig!
Som koordinator inom grafisk design är ditt huvudsakliga ansvar att skapa grafiskt material, för både digital användning och tryck, utifrån årets grafiska profil. Det grafiska materialet görs utifrån beställningar som övriga medlemmar i projektgruppen lägger. Du kommer till störst del följa den grafiska profilen som AD har tagit fram för året, men du kan även jobba mycket kreativt och på egen hand med det du tycker är kul! För en dialog med din AD om dina tankar och idéer så kommer denne med stor sannolikhet se till att du kan genomföra det!
Som koordinator inom foto/film är ditt huvudsakliga ansvar att fånga LARM-händelser på foto och film, både inför och under mässdagen. Ditt ansvar är även att planera och utföra fotograferingar av projektgruppen och fixa enhetliga profilbilder, samt gruppfoton inför värdrekryteringen. Tillsammans med AD/GA ansvarar du också för att planera och utföra CV-fotograferingen under mässdagen, men du är även ansvarig för mässans foto- och filmvärdar när dessa har valts ut. I övrigt kommer du att samarbeta med övriga kreatörer för att se till att LARM ser som bäst ut!
Brinner du för kommunikation och kreativt innehåll? Som PR-koordinator har du en central roll i att sprida LARMs budskap. Tillsammans med våra två marknadsföringsansvariga ansvarar du för att skapa, planera och publicera material på våra sociala medier.
Som koordinator Webbutveckling hjälper du till att underhålla hemsidan för LARM2026. Hemsidans gränssnitt är baserat på React, särskilt med Next.js. Därför är det en stor fördel om du har erfarenhet av React eller liknande frontend-kunskaper inom programmering. Dessutom är det meriterande om du har en känsla för design och estetik, då vår hemsidas utseende och användarupplevelse är av stor vikt. Vi ser fram emot att ta del av din ansökan!
Som Koordinator Bygg & Riv kommer ditt huvudansvar vara att planera hur bygg och riv av mässområdet ska gå till, samt att bestämma utställarnas placering på mässområdet. Under mässdagen kommer du tillsammans med koordinatorerna El & Nätverk och Personal se till att uppbyggnad och nedrivning av mässområdet genomförs som planerat. Till din hjälp kommer du ha en grupp värdar för att se till att allt går så smidigt som möjligt. Ansvarsområden
Som koordinator för Dekor & Inventarier ansvarar du för all dekor på mässan vilket innebär ansvaret att planera, beställa och sätta upp dekoren. Du ansvarar även för att planera skyltningen på mässan genom att bestämma vilka skyltar som ska finnas och var de ska placeras, samt planering av avfallshanteringen. Vidare har du ansvar över beställning av inventarier och hanteringen av dem under mässdagen.
Som koordinator för El & Nätverk ansvarar du för planeringen av dragning av el och nätverk på mässan. Du planerar hur och varifrån företagen får sin ström, samt står för att hyra in den elutrustning som behövs.
Du får egna ansvarsområden som utgör logistiken kring mässan och kommer med hjälp av dina värdar vara de första och de sista som många företagsrepresentanter ser av LARM. Arbetsuppgifterna inkluderar bland annat ansvar över taxiverksamheten, hjälpa företag med logistikfrågor i logistikdisken samt stötta Mässansvarig Logistik i sitt arbete. Ansvarsområden
Postbeskrivning Som Koordinator Personal kommer ditt huvudansvar att tillsätta och agera kontaktperson för värdar. Under mässans uppbyggnad kommer du även vara ansvarig för att fördela personalresurserna för att se till att uppbyggnaden går så smidigt som möjligt. Du kommer även att backa upp KOO Bygg & Monter kring planering av bygget och rivet av mässan. Ansvarsområden
Som Koordinator Lunch & Schemaläggning har du ansvar över lunchen till alla företag, värdar och Projektgruppen. Du är även ansvarig över att se till att dessa matsalar byggs upp som de ska och bestämmer hur de ska se ut. Du kommer även att sköta kontakten med Eurest och bestämma vilken mat som ska serveras. Hur lunchen ska schemaläggas för företag och Projektgruppen ligger också på ditt bord.
Som Koordinator Lounge har du ansvar för värd och studentloungerna eller företagsloungen och frukost. Det innefattar hur loungerna ska se ut, inventarier och vad som ska köpas in för servering. Du är även ansvarig över att se till att dessa lounger byggs upp som de ska och att inventarier är på plats. Posten innebär ett tätt samarbete med Koordinator Spons som fixar spons till loungerna och den andra Loungekoordinatorn.
Som Koordinator Spons är du ansvarig över att välja ut och kontakta företag för sponsring till mässan, till goodiebags och till student-, värd- och företagsloungerna. Du kommer även att vara ansvarig över att fixa kaffe med tillbehör till samtliga lounger, om det är via spons eller inköp är upp till dig. Du har ett sinne för sälj och kommer att ha ett tätt samarbete med de två Loungekoordinatorna som ansvarar över utformning och inköp.
Är du kreativ, driven och strukturerad? Då kan koordinator bankett vara rollen för dig!
Som koordinator bankett ska du tillsammans med bankettansvarig anordna en värd-kickoff för årets LARM-värdar samt en bankett som arrangeras på kvällen direkt efter mässan. Du kommer vara delaktig i planering och genomförande av dessa, och få bidra med såväl kreativitet som struktur under projektets gång. Några av dina ansvarsområden blir att boka underhållning och TMs, ordna med dekor samt hjälpa till med underhållningsschema. Du har också ansvar för att arbetsleda de bankettvärdar som ansluter för att hjälpa till inför och under banketten.
Var med och se till att LARM-dagen avslutas på bästa möjliga sätt!
Vill du vara länken mellan LARM och näringslivet? Då är posten som Koordinator Företag något för dig!
Som Koordinator Företag blir du en nyckelperson i Näringslivsgruppen. Du kommer arbeta tillsammans med andra koordinatorer och företagsansvariga för att skapa närmare kontakt med företagen inför LARM. Du hjälper företag med den slutliga anmälan till mässan och ansvarar för rekrytering och introduktion av företagsvärdarna.
Vi söker dig som är utåtriktad, driven och flexibel. Du tar initiativ när det behövs men kan också följa givna direktiv. Dessutom vill du utveckla dina färdigheter inom ledarskap, kommunikation och projektledning.
Låter detta som något för dig? Sök då Koordinator Företag!
Som Koordinator Event ansvarar du tillsammans med en annan eventkoordinator för de kontaktsamtal som hålls under LARM-mässan samt är en hjälpande hand under pre-LARM event såsom lunchföreläsningar och kvällsevent. Posten är en utmärkt möjlighet att knyta nya kontakter inom näringslivet samtidigt som du utvecklar dina problemlösningsförmågor och sociala färdigheter. Dessutom får du inom rollen som Koordinator Event chansen att utveckla dina ledaregenskaper eftersom du är huvudansvarig för de eventvärdar som arbetar under LARM-mässan 2026.
Vill du vara en av nyckelpersonerna som ansvarar för ett system som hanterar hundratals företagsanmälningar? Då kanske posten som Koordinator Jexpo är rätt för dig!
Som Koordinator Jexpo har du ett delansvar för att anmälningsportalen Jexpo ska fungera smidigt och vara användarvänlig. Jexpo är portalen som LARM använder för att hantera alla företagsanmälningar och är den tjänst där företagen kan specificera sina önskemål inför, under och efter mässan.
Vi söker dig som tycker att systemadministration är spännande, har ett öga för detaljer och kan hålla ordning på många processer samtidigt. Programmeringsvana är meriterande.
Låter detta som något för dig? Sök då posten som Koordinator Jexpo!